środa, 7 czerwca 2017

40. Tipy: Jak wykorzystać puste opakowania po kosmetykach?



Cześć!
Od pewnego czasu rzadziej piszę – a to podróże, a to więcej pracy, więcej nauki i tak w nieskończoność. Wróciłam do domu, zrobiłam porządek na półkach z kosmetykami i… no właśnie. Znalazłam coś, co może dla was się przydać i tym o to chcę się z wami podzielić.
Czasem, gdy robi się harmider na półkach z produktami, chcemy je ułożyć, znajdujemy różne rzeczy. Często też są to puste opakowania. Zwykle ich nie wyrzucam, a odkładam do pudełka, bo najczęściej się przydają do innych rzeczy - mam taką naturę chomika :)  Dziś podam wam parę tipów, jak wykorzystać puste opakowania po produktach!



1.       Duże opakowania po maskach.
Jak wykorzystać opakowania po Kallosach lub innych litrowych maskach? Wbrew pozorom, bardzo się przydają.  Ja używam ich do przechowywania pędzli do makijażu, osobne mam też na szczotki do włosów! Ostatnio użyłam innego opakowania Kallosa do rozrobienia henny – sprawdził się świetnie.:)

2.       Małe opakowania po maskach
Pudełeczka po małych maskach czy odżywkach używam do po prostu przechowywania innych pierdoletów, takich jak np. biżuteria. Inne służą mi do przechowywania wsuwek czy gumek – dzięki temu ich nie gubię. :) Lubię też je wykorzystywać do przechowywania ziół. Bardzo nie lubię mieć porozrzucanych torebeczek po domu, z których bardzo łatwo się wysypują, wietrzeją. Wtedy wrzucam zioła (wraz z torebeczką) do opakowania, podpisuję i układam w danym miejscu.

3.       Małe opakowania po płynach, próbkach szamponów, itp.
Takie opakowania lubię najbardziej! Sprawdzają się w podróży. Przelewam do danego opakowania tyle szamponu, ile potrzebuję, czy też odżywki czy oleju. Fajne są również do wymiany. Jeśli chcemy wręczyć innej włosomaniaczce próbkę oleju, maski czy szamponu do testów, przelewamy i gotowe. 

4.       Opakowania z pompką, atomizerem, dozownikiem, pipetką, „dziurką”.
Wystarczy, że produkt wyślizgnie się z dłoni, wyląduje na podłodze i pompka już jest zepsuta. W tej sytuacji przelewamy produkt do innego i problem z głowy. Inną metodą będzie np. stworzenie mgiełki DIY. Takie opakowanie wtedy jest dla nas ratunkiem. Jeśli natomiast opakowanie wcierki nas wkurza, jest nieporęczne, wystarczy przelać do tego, które jest wygodniejsze.  Opakowanie z atomizerem przyda się też do zwilżania twarzy przy glinkach, czy też Opakowania z pompką są genialne przy olejach! :) O wiele lepiej jest nacisnąć pompkę niż wylewać na dłoń (i przy okazji przelać) i nałożyć za dużo oleju na włosy. Ostatnio wykańczam serum z Ava, posiada ono pipetkę. Taka pipetka będzie bardzo pomocna przy serach do włosów – o wiele łatwiej będzie wydzielić ilość jednej kropli. Jest też druga opcja przy serach do włosów. Mianowicie w buteleczkach po olejkach eterycznych jest charakterystyczny „dzióbek”, „dziurka”. Również może być bardzo pomocne przy wydzielaniu jednej kropli. 

5.       Opakowania po soli do kąpieli.
Dla mnie najlepsza opcja do rozcieńczania szamponu.  Duże, szybko się napełniają, poręczne, nic się nie wylewa bardziej niż powinno.

6.       Małe słoiczki, opakowania z nakrętką.
      Również bardzo są przydatne. Często służą do brania próbek kosmetyków w sklepach, od koleżanek, czy też do przechowywania takich bardzo drobiazgowych rzeczy (dla osób, które robią paznokcie bardzo będą pomocne). Wyratowały mnie też z sytuacji, gdy robiłam swój własny balsam do ust DIY. Są do tego stworzone. 

7.       Opakowania po podkładach w kremie.
Kiedyś kupiłam podkład w kremie z Ingrid. Był to fatalny pomysł ale… gdy się wykończył, dokleiłam do niego sitko, wsypałam skrobię i oto mam opakowanie na suchy szampon DIY! O wiele łatwiej się go aplikuje w tej wersji. Inną metodą na wykorzystanie słoiczków po podkładach jest zrobienie z niego…świecznika! U mnie się sprawdza. 

8.       Szklane opakowania
Te zachowuję najczęściej. W szklanych jest najlepiej przechowywać wcierki domowej roboty, czy maceraty.

 Taka moja natura - nic się nie zmarnuje. Jak wam się podoba? Wykorzystujecie opakowania?

2 komentarze:

  1. Uwielbiam wszystkie pudełka i pudełeczka! Ale zawsze mialam problem z wymyśleniem co zrobic z pustymi pudełkami po kosmetykach. Dziekuje za kilka pomyslow! Buziaki

    Caiawichowska

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja najczęściej wykorzystuje opakowania po różnego rodzaju olejkach bądź serach :) Bardzo przydatny post, na pewno będę zaglądać tu częściej ;)

    OdpowiedzUsuń